-
Regulamin biegów
-
REGULAMIN SŁUPSKICH DZIKICH BIEGÓW
„SŁUDZIBIE 2013/2014”
Cele i założenia biegów
• Popularyzacja biegania, jako najprostszej formy rekreacji fizycznej
• Propagowanie zdrowego trybu życia wśród lokalnej społeczności
• Sprawdzenie aktualnej formy biegowej w okresie jesienno-zimowym – wypełnienie luki na rynku
zawodów biegowych w regionie
Organizator
Słupskie Towarzystwo Osób Pozytywnie Aktywnych „STOPA” Słupsk
Sponsorzy
Urząd Miasta Słupsk
SCANIA PRODUCTION SLUPSK SA
DIAB sp. z o.o.
Termin i miejsce
• Imprezy odbędą się w Słupsku w następujących terminach i miejscach
1. 19 października 2013 g.11.30– Lasek Północny, start przy parku linowym „Leśny Kot”,
ul. Bauera 14 – cross 6,4km.
2. 16 listopada 2013 g. 11.30 – Lasek Południowy, start przy stadionie GRYF-a przy ulicy
Zielonej – bieg płaski 5km dla kobiet i 10km dla mężczyzn ścieżką rowerową do Krępy.
3. 14 grudnia 2013 g. 11.30 – Lasek Południowy, start przy ul. Arciszewskiego, przy
obwodnicy, bieg górski na „górkę narciarza” – ok. 5 km dla kobiet i ok. 7,5km dla
mężczyzn.
4. 15 lutego 2014 g.11.30 „Sztafeta Zakochanych” – Stawek Łabędzi, start przy ulicy
Orzeszkowej, sztafety 2-osobowe damsko-męskie, dystans ok. 10,5km. Pętla ok.
1500m, pokonywana czterokrotnie przez mężczyzn i trzykrotnie przez kobiety, na
zmianę.
5. 8 marca 2014 g. 11.30 – PkiW, , start przy stadionie GRYF-a przy ulicy Zielonej – bieg
parkowy – ok. 5km.
6. 5 kwietnia 2014 g.11.30– Lasek Północny, , start przy parku linowym „Leśny Kot”, ul.
Bauera 14 – BIEG HANDICAPOWY – cross 6,4km.
• Terminy, miejsca i dystanse mogą ulec zmianie. O zmianach organizator poinformuje
z odpowiednim wyprzedzeniem za pośrednictwem strony www.maratonypolskie.pl oraz
www.stopa.slupsk.pl.
• Trasy nie posiadają atestu PZLA.
• Informacje na temat rodzaju tras oraz ich dokładnego przebiegu organizator opublikuje z
co najmniej 2-tygodniowym wyprzedzeniem za pośrednictwem www.maratonypolskie.pl oraz
www.stopa.slupsk.pl.
• Trasy będą wytyczone za pomocą taśm oraz przewiduje się udział sędziów-wolontariuszy w
newralgicznych punktach trasy, aby zawodnicy nie pobłądzili
• Trasy będą wyznaczone wyłącznie w miejscach tylko dla pieszych – po chodnikach i ścieżkach
leśnych.
Zasady uczestnictwa i zgłoszenia
• Ustalony został limit – 150 uczestników w każdym biegu. Decyduje kolejność zgłoszeń. W biegu
sztafetowym limit wynosi 70 drużyn.
• Zgłoszenia będą dokonywane poprzez stronę internetową www.elektronicznezapisy.pl oraz na
miejscu startu w biurach zawodów od godziny 10.00 do 11.15
• Opłata startowa wynosi 10 PLN za każdy bieg. Członkowie STOPY Słupsk, regularnie opłacający
składki, mają prawo do 50% obniżki opłaty startowej. W zawodach w dniu 15 lutego 2014 opłata
wynosi 20 PLN od pary. Jeśli jeden z członków teamu jest członkiem STOPY – opłata wynosi 10 PLN
od pary. W zawodach w dniu 8 marca 2014 wszystkie kobiety są zwolnione z opłaty startowej.
• Opłaty można dokonywać przelewem na konto bankowe STOPA Słupsk, ul. Rynek Rybacki 1,
Słupsk, BGŻ O/Słupsk 48 2030 0045 1110 0000 0255 2960, co najmniej 2 dni przed startem biegu,
bądź gotówką tuż przed startem w godzinach pracy biura zawodów.
• W biegu mogą uczestniczyć biegacze indywidualni, którzy ukończyli 16 rok życia, niezależnie od
miejsca zamieszkania, przynależności klubowej i narodowości.
• Zawodnicy powyżej 18 roku życia podpisują oświadczenie o biegu na własną odpowiedzialność.
(Zawodnicy zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia lekarskiego o zdolności do udziału w
biegach długodystansowych lub do podpisania oświadczenia udziału na własną odpowiedzialność).
Osoby w wieku 16-18 lat (które w dniu biegu nie osiągnęły jeszcze pełnoletności) zobowiązane
są do posiadania pozwolenia na udział od rodziców lub prawnych opiekunów, z ich podpisem i nr
PESEL. Warunkiem dopuszczenia ich do startu jest obecność rodzica lub opiekuna wraz z dowodem
osobistym w momencie weryfikacji zawodnika w biurze zawodów.
• Pomiar czasu dokonywany będzie ręcznie.
Klasyfikacja końcowa
• Klasyfikacja poszczególnych biegów będzie prowadzona z podziałem na płeć, ale bez podziału na
grupy wiekowe.
• Zwycięzcą całego cyklu będzie osoba, która zwycięży w biegu handicapowym w dniu 5 kwietnia
2014, bez podziału na płeć – kobiety uzyskają dodatkowy handicap.
• W biegu handicapowym zawodnicy będą startować wg przydzielonego handicapu. Handicap
będzie uwzględniał wiek zawodnika, płeć oraz ilość startów w poprzednich edycjach dzikich biegów.
Szczegółowe zasady udzielania handicapów zostaną ogłoszone co najmniej 2 tygodnie przed
zawodami.
• Wyniki zostaną opublikowane na stronach internetowych www.maratonypolskie.pl oraz na
www.stopa.slupsk.pl
Nagrody
• Zdobywcy pierwszych 3 miejsc w każdym z biegów, w kategorii mężczyzn i kobiet, otrzymają
nagrody pieniężne w wysokości 50 PLN każdy. W biegu sztafetowym nagrody otrzymają wszyscy
członkowie zwycięskich sztafet.
• Dodatkowo, w każdym biegu, będzie przyznana nagroda specjalna – 100 PLN – dla osoby, która
uzyska miejsce premiowane. O tym, które miejsce będzie premiowane, organizator poinformuje tuż
przed biegiem. Nagrodę specjalną może otrzymać tylko osoba, która będzie wcześniej zapisana do
biegu drogą elektroniczną.
• Dla zwycięzców biegu handicapowego przewidziane są puchary oraz nagrody rzeczowe.
• Zawodnicy, którzy wezmą udział w co najmniej 4 biegach cyklu, zostaną uhonorowani
pamiątkowym medalem.
Postanowienia końcowe
• Biegi odbędą się bez względu na pogodę.
• Uczestnicy mają obowiązek zachowania zasad fair-play podczas trwania biegu i na terenie biegu.
• Uczestnicy mają obowiązek zachowania szczególnej ostrożności podczas biegu gdyż, odbywa się
on w miejscu turystycznych szlaków pieszych.
• Organizator zastrzega sobie prawo zakończenia przyjmowania zgłoszeń w momencie
przekroczenia liczby 150 uczestników bądź 70 par w biegu sztafetowym.
• Zawodnicy przyjeżdżają na koszt własny.
• Organizator nie zapewnia szatni. Depozyt prowizoryczny zostanie zorganizowany w jednym z
samochodów organizatorów.
• Organizatorzy zapewniają opiekę medyczną w trakcie trwania imprezy biegowej.
• Organizator zapewnia ubezpieczenie zawodów.
• Zawodnicy startują na własną odpowiedzialność.
• Organizatorzy zapewniają toalety przenośne typu TOI-TOI.
• Organizatorzy nie będą odpowiadać za przedmioty pozostawione bez zabezpieczenia lub
skradzione podczas imprezy.
• W przypadku stwierdzenia przez Organizatorów skrócenia trasy przez uczestnika, (przebiegnięcie
po innej niż wyznaczona trasa), uczestnik zostanie zdyskwalifikowany.
• Protesty rozstrzyga Dyrektor Biegu- decyzje Dyrektora są nieodwołalne. Protesty będą
rozpatrywane w czasie 24 godzin.
• Organizatorzy zastrzegają sobie prawo interpretacji niniejszego regulaminu.
• Regulamin może ulec nieznacznym zmianom. O zmianach organizator poinformuje za
pośrednictwem strony www.maratonypolskie.pl oraz www.stopa.slupsk.pl
W przypadku pytań prosimy o kontakt:
slawomir.cwirko@pl.diabgroup.com
Dyrektor Biegu,
Sławomir Ćwirko
tel. 602 449 660
Najnowsze komentarze